dropdown

18 Mart 2016

Biberonla Anne Sütü Vermek | Bebek Bakım Bilgileri 3


Biliyorsunuz benim emzirme problemim var, daha önce emzirme hikayemde bahsetmiştim. Bu nedenle bu yazıyı yazdığım tarih itibariyle diyebilirim ki, ben bebeğimi gün içinde yarı yarıya biberonla besliyorum. Diğer yarısında, özellikle geceleri, prolaktin yani süt hormonu salgılanabilsin diye emzirmeye gayret ediyorum.

Bu yazıyı yazmaya Paraz 40 günlükken başladım. Şu anda 87 günlük :) Şu anda bazı günler hiç biberon kullanmadığım oluyor ama bir dönem çok yoğun bir şekilde kullandım. Çocuğumun anne sütü almasının, memeden veya biberondan içmesinden daha önemli olduğuna karar verdim ve memeler tamamen iptal olacağına biberona yöneldim. 

Eğer siz de benim gibi bir problem yaşıyorsanız, üzülmeyin. Biberon vermek de dünyanın sonu değil. Çocuk biberon aldı diye sizin memenizi bırakmıyor. Aç kalınca her şekilde içiyor sütünü, kaşıktan bile. Yeter ki içinizi rahat tutun.

Bu yazıda sizinle biberon çeşitleri hakkında kendi görüşlerimi paylaşmak istiyorum. Tabiki piyasadaki her biberonu denemedim ve bir uzmanlığım yok, ama bir kullanıcı olarak denediklerimle ilgili fikirlerimi aşağıda bulabilirsiniz.

Dr Brown’s Biberon
Öncelikle Dr Brown’s benim favorim, bunu netleştirelim :)
 
İlk olarak Dr Brown’s’ın 120 mL’lik anti-kolik özellikli, yavaş akış dar ağız cam biberonunu satın almıştım (soldaki resim). 30-40 TL arası bir fiyatı vardı yanlış hatırlamıyorsam. Dr Brown’s biberonlar içersindeki mekanizma sayesinde bebeğin emerken minimum düzeyde hava yutmasını sağladığından gaz oluşumunu engelliyor. Bu biberonların emzikleri dar ağızlı ve silikon. Ben hiç geniş ağızlı emziklerinden kullanmadım. Normalde bebek emerken ağzını kocaman açmalı ve bütün memeyi ağzına almalı. Emzik ağzı dar olunca bebeğin ağzı büzük de olsa biberonu alabiliyor ama bu durum bende bebeğin emmesini bozmaya neden olmadı. Bence bebek her şekil emmeyi başarıyorlar. “Aman yavrum biberon aldı, mememi almayacak bir daha” diye düşünmeyin. 

Bu Cam biberondan çok memnun olduğum için aynı mekanizmaya sahip 2’li setini de aldım. Biri 120 mL diğeri 240 mL’lik. Süt saklamak için 240 mL’liğin oldukça işime yarayacağını düşünerek aldım, çok da faydalı oldu. Fiyatı35 TL civarındaydı.

Kerem bence en rahat Dr Brown’s biberon ile sütünü içebiliyor. Bir kere akış hep aynı düzeyde, birden artmıyor. Dolayısıyla Kerem bu biberonlardan içerken asla boğulur gibi olmuyor. Ve içerken gerçekten hiç hava kabarcığı oluşmuyor. Yani gerçekten bebek hava yutmuyor. Kesinlikle tavsiye ederim.

Philips Avent Biberon
 

İkinci sırada Philips Avent’in natural serisinden 125 mL’lik, 0+ ay için olan cam biberonu var. Avent’in klasik ve natural olmak üzere iki seri biberonu var. Klasikler plastikten, natural serisi ise cam. Fiyatı 40 TL civarıydı.
Bendeki biberonda yine yeni doğana uygun yani yavaş akış olmasına rağmen, bebeğin çekiş gücüne göre bazen akış hızlanıyor sanırım çünkü Kerem bu biberonda ara sıra boğulur gibi oluyor. Bir de bir iki kere süt akıtma problemi yaşadım ama bu benim emziği düzgün oturtamamamdan da kaynaklanıyor olabilir. Bu biberonun benim için en güzel özelliği sağma makinama uyumlu olması.











Medela Calma Biberon
 
Bu biberonu doktorumuzun tavsiyesiyle aldım ve aldığım en pahalı biberondu 60 TL para verdim.  Ama maalesef Kerem bu biberonu sevmedi.
Bu biberonun en temel özelliği emzik kısmının anne memesine en benzer yapıda dizayn edilmiş olması. Böylece bebek biberon aldı diye emme tekniği bozulmuyor. Diğer özelliği ise, bu biberonda bebek çekmeden süt gelmiyor. Yani sütün sıcaklığını biberonu aşağı eğip bileğinize akıtamıyorsunuz. Mantık da şu; anne memesinde süt bebek emince gelir, bırakınca gelmez. Diğer bütün biberonlarda, emzik kısmını aşağı çevirdiğinizde yer çekimi ile süt akar. Medela Calma’da akmıyor. Fakat bence bu mantık yanlış. Çünkü bebek emmese de benim mememden dolduğu zaman süt geliyor ve kazara Kerem emerken ilk 1. dakikada memeyi bırakırsa çocuğun ağzı yüzü süt oluyor, ok gibi fışkırıyor sütler. Dolayısıyla çocuk biberon dışında memeden de emerken arada boğulabiliyor tabiki. Medela Calma’yı da çok çekerse tabiki yine boğulabilir.
Yine dediğim gibi, bebeğine göre değişir ama hem meme hem biberon kullanan Kerem her koşula ayak uydurabiliyor.


Chicco Biberon
 
İşte en sevmediğim biberon! Chicco 150 mL’lik kauçuk uçlu 0+ aylık cam biberon. Fiyatı diğerlerine göre çok ucuz, 18 TL’ye almıştım indirimde ama bu parayı bile bence haketmiyor.
Hastaneden çıkarken, eğer bebeğe biberon vermek zorunda kalırsak, kauçuk uçluları tercih etmemiz gerekitğini söyledikleri için, Efe bir koşu gittiği Kozzy Mothercare’de tek kauçuk uçlu bunu bulabildiği için almıştı. Güya yeni doğana uygun olmasına rağmen emziğinden süt akışı çok hızlı. Çocuk her seferinde boğuluyor. Aynı zamanda çok fazla hava kabarcığı oluşuyor yani hava yutuyor ve gaz oluşumuna neden oluyor. Bu biberonun benim için tek güzel özelliği Philips avent elektrikli göğüs pompam ile uyumlu olduğundan süt sağma ve saklama amaçlı kullanabilmem.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder