dropdown

11 Ağustos 2015

Hamilelik 20. Hafta | Hamilelik Günlüğü | 4 - 10 Ağustos 2015

Seni artık daha çok hissediyorum, küçük tekmeler atıyorsun arada. Hareketlerini hissediyorum, ama çoğu zaman hafif ağrı,  veya gıdıklanma hissi şeklinde. Bazen ani bir itiş de hissediyorum ama gün içinde 2-3 kez oluyor.



Bu hafta Perşembe günü Acıbadem Kozyatağı Hastanesi'nde Dr. Cem Öncüloğlu'na gittik. Efe seni Aslı Hanım dışında bir doktorun daha görmesini istedi. Hatta uzun zamandır bu konu ile ilgili başımın etini yiyor :) Ama tabiki işin organizasyonu bana kaldı. Aradım taradım Cem Bey'i buldum ben de.

Cem Bey normal doğumdan yana bir doktor olduğu için onu tercih ettim. Aslı ne dediyse O'da aynısını dedi. 6 Ağustos'taki muayeneden sonra içimiz rahatladı.
 

Ultrasonda çok hareketliydin, etrafa tekmeler savuruyordun ama ben belki o tekmelerin %10'unu hissediyorum. 300 gr'sın ve herşey yolunda gözüküyor.

Aslı Hanım'ın kontrolünde, bana normalde insülin direncim olduğu için, şeker yüklemesi yapmadan direkt gebelik şekerim olduğu muamelesi yapacağını konuşmuştuk. Bu nedenle 20. hafta itibari ile kendi kendime şekerime bakmamı ve not etmemi söylemişti. 3 hafta değerleri izledikten sonra eğer gerek görürse şeker yüklemesi yapılacak. Gittigidiyor'dan kendime Roche'nin Accu Check Performa Nano adında bir parmaktan şeker ölçüm cihazını aldım ve bu hafta şekerimi ölçmeye başladım. Önce bir teyzeme gittim tabi, onunla beraber yaptım ilk ölçümü :) O baya tecrübeli çünkü.

7 Ağustos 2015


8 Ağustos'ta Nilay'ın oğlu Arda doğdu. Biz de ertesi gün Bursa'ya günübirlik onları ziyarete gittik.


10 Ağustos'ta tetanoz 1. doz oldum. Bir yan etkisi olmadı şükür. Ateş ağrı yok, 2. gün kolum yoga yaparken biraz ağrıdı ama yoga yapmama da engel olmadı.

Bu haftanın bebekteki değişimleri:
  • Amnyotik sıvının içinde cildin kırışmasın diye vücudun derini koruyan bir yağ tabakasıyla kaplı
  • Uykun geldiği zaman esniyorsun. Artık duyabildiğin ve görebildiğin için güçlü bir gürültü duyduğunda veya çok yoğun bir ışıkla karşılaştığında çok korkuyorsun.
  • Büyümeye devam ediyorsun ve kalbin hala çok hızlı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder